Do pobrania

Do pobrania (3)

wtorek, 08 maj 2012 12:41

Galeria

wtorek, 24 kwiecień 2012 09:28

Logotyp

logo1

_______________________________________________________________logo2

_______________________________________________________________

logo3

wtorek, 24 kwiecień 2012 09:28

Informacje prasowe

Ogłoszenie wyników Piątej Edycji Konkursu - 5.11.2013

5 listopada br. w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie ogłoszono wyniki V edycji konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”. Kapituła w tej edycji oceniała politykę pracowniczą sektora spożywczego, usług teleinformatycznych oraz ubezpieczeń. Tytuł Pracodawcy Godnego Zaufania zdobyły w tym roku firmy: Danone, Action SA oraz Compensa TU S.A.

{slide=Ogłoszenie wyników piątej edycji rankingów|closed}

Kapituła Konkursu przyznała także dwie nagrody dziennikarskie: dla Maćka Pawlaka (redaktora działu gospodarka tygodnika „Gazeta Polska”) oraz dla Tomasza Pietrygi (kierownika działu prawnego dziennika „Rzeczpospolita”). W tym roku wręczono także Nagrodę Specjalną Lechowi Wałęsie za całokształt działań na rzecz walki o prawa pracowników i propagowanie idei solidarności.

Ideą Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania” jest promowanie prawidłowych i godnych naśladowania wzorców zachowania pracodawcy. Konkurs organizowany jest od 2008 roku. - Wyróżniamy duże przedsiębiorstwa działające w Polsce, które dbają o swoich pracowników i sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania w obszarze polityki pracownicze. Nasi laureaci jak Pelion, PKN Orlen czy Biedronka, to przede wszystkim firmy, z których można brać przykład w zakresie dbania o pracowników i przestrzegania ich praw – powiedział Tomasz Brzozowski z Biura Promocji Konkursu „Pracodawca Godny Zaufania”. 

Formuła konkursu jest prosta. Nadesłane ankiety, w których firmy szczegółowo opisują poszczególne elementy polityki pracowniczej są oceniane przez jury złożone z przedstawicieli znanych i cenionych instytucji pozarządowych. W skład Kapituły Konkursu wchodzą m. in.: Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Instytut Globalizacji, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania, Centrum Monitorowania Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenie Integracja i Współpraca, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskie Koleje Państwowe.

Tytuł Pracodawca Godny Zaufania jest dla firm nie tylko wyróżnieniem, ale również motywacją do utrzymania wysokiego poziomu świadczeń socjalnych, nawet w sytuacji spowolnienia gospodarczego. - Dobry przykład idzie z góry. Mamy nadzieję, że wyróżnienie najbardziej interesujących programów realizowanych przez największe firmy, będzie inspiracją również dla innych przedsiębiorców – mówi Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej, członek Kapituły Konkursu.

Wyróżnienie w każdej kategorii przyznawane jest firmie, której ankieta zyska najwięcej punktów, przyznawanych przez członków kapituły. W tym roku, podczas posiedzenia kapituły, nagrodzone zostały następujące spółki: w kategorii branża spożywcza – Danone Sp. z o.o.; w kategorii usługi teleinformatyczne - Action SA.; w kategorii ubezpieczenia - Compensa TU S.A. Ponadto Nagroda specjalna dla Lecha Wałęsy

W tym roku Kapituła postanowiła wręczyć Nagrodę Specjalną Lechowi Wałęsie za całokształt działań na rzecz walki o prawa pracowników i propagowanie idei solidarności. 21 października 2013 r. laureat świętował 30. rocznicę otrzymania Pokojowej Nagrody Nobla podczas szczytu laureatów Pokojowej Nagrody Nobla.

Kapituła Konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania” przyznała również dwie Nagrody Dziennikarskie. Pierwszym wyróżnionym został Maciej Pawlak, redaktor działu gospodarka tygodnika Gazeta Polska, za promowanie przedsiębiorstw, które aktywnie angażują się w Społeczną odpowiedzialności biznesu. Kolejnym laureatem został Tomasz Pietryga, kierownik działu prawnego dziennika Rzeczpospolita, za rzetelność i zaangażowanie w przybliżaniu zawiłych przepisów prawa pracy, obowiązków pracodawcy i pracowników.

Patroni medialni V edycji Konkursu: Super Biznes (ekonomiczny dodatek Super Expressu), Polska Agencja Prasowa, Radio PIN, Proto.pl, Kurier365.pl, RaportCSR.pl

Partnerami strategicznymi są: Polskie Koleje Państwowe i Jeronimo Martins Polska

W poprzednich edycjach:

Laureaci I edycji konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”:

W kategorii: ‘’Dystrybutorzy Farmaceutyczni” - Polska Grupa Farmaceutyczna

W kategorii: “Firmy Budowlane”- Mostostal Warszawa

W kategorii: “Sieci Handlowe”- Jeronimo Martins Polska

Laureaci II edycji konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”:

W kategorii: „Transport Kolejowy” - „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.

W kategorii: „Banki” - Eurobank S.A.

W kategorii: „Telekomunikacja” - Polkomtel S.A.

Laureaci III edycji konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”:

W kategorii: „Branża paliwowo-energetyczna” - Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A

W kategorii: „Przemysł ciężki” - Mostostal Warszawa S.A

W kategorii: „Producenci spożywczy” - Żywiec Zdrój S.A.

Laureaci IV edycji konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”:

W kategorii: „Przemysł chemiczny” - Henkel Polska Sp. z o.o.

W kategorii: „Infrastruktura” - Skanska S.A.

W kategorii: „Przemysł wydobywczy” - Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.

Więcej informacji: www.pracodawcagodnyzaufania.pl

Dodatkowe informacje:

Biuro Promocji Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

{/slides}

 

Ogłoszenie wyników Czwartej Edycji Konkursu - 6.11.2011

6 listopada br. w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie ogłoszono wyniki IV edycji konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania". Kapituła w tej edycji oceniała przedsiębiorstwa w kategoriach: przemysł chemiczny, infrastruktura i przemysł wydobywczy. W pierwszej kategorii laureatem została firma Henkel Polska, w branży infrastrukturalnej zwyciężyła Skanska SA. W kategorii przemysł wydobywczy tytuł „Pracodawcy Godnego Zaufania" otrzymało PKN Orlen (laureat III edycji konkursu w branży paliwowo-energetycznej). Kapituła oceniała programy socjalne, politykę pracowniczą i system ochrony praw pracowników, prowadzone przez największe firmy z trzech wymienionych sektorów rynku. Kapituła Konkursu przyznała także dwie nagrody dziennikarskie: dla Piotra Bachurskiego (redaktora naczelnego „Gazety Finansowej") oraz Marcina Piaseckiego (wydawcy „Dziennika Gazety Prawnej").

{slide=Ogłoszenie wyników czwartej edycji rankingów|closed}

Promowanie dobrych wzorów

Celem Konkursu o tytuł "Pracodawca Godny Zaufania" jest wyróżnienie dużych firm działających na polskim rynku, które w zakresie polityki pracowniczej sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania. Raz na rok przedstawiciele organizacji pozarządowych i szkół wyższych oceniają ankiety nadesłane przez największe firmy z trzech wybranych branż.

- Największe polskie firmy bardzo często realizują ciekawe i przynoszące znakomite rezultaty programy skierowane do pracowników. Takie firmy jak Biedronka, Mostostal Warszawa, Pelion czy Koleje Mazowieckie (a więc laureaci z poprzednich edycji Konkursu) – to firmy, z których można brać przykład. Mam nadzieję, że inne przedsiębiorstwa pójdą za ich przykładem – powiedział Tomasz Brzozowski z Biura Promocji Konkursu „Pracodawca Godny Zaufania".

Do kapituły Konkursu swoich przedstawicieli delegowały znane i cenione instytucje:

  •  Krajowa Izba Gospodarcza – największa niezależna organizacja zrzeszająca polski biznes;
  •  Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" - fundacja zajmująca się promowaniem polskich produktów, usług oraz gmin, organizator znanego konkursu o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska";
  •  Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich – zajmujące się strzeżeniem wolności słowa i umacnianiem niezależności mediów;
  •  Instytut Globalizacji – wolnorynkowy instytut spraw publicznych i niezależny ośrodek analityczny;
  •  Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania – uczelnia o wieloletniej tradycji, z siedzibą w Warszawie,  dysponująca ponad 350-osobową kadrą dydaktyczną.
  •  Stowarzyszenie Integracja i Współpraca – organizator Forum Gospodarczego w Toruniu.
  •  Instytut Nauk Ekonomicznych PAN –instytut naukowy zajmujący się prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie teorii ekonomii i analiz gospodarczych.
  •  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości - centralny organ administracji podległy Ministrowi Gospodarki - zarządzająca funduszami pochodzącymi z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw oraz rozwój zasobów ludzkich.

W czwartej edycji wzięto pod uwagę branże: przemysł chemiczny, infrastruktura i przemysł wydobywczy, które to sektory nie tylko generują poważne zyski, ale są również pracodawcami dla setek osób. Jak podkreślają przedstawiciele kapituły, wyłonienie zwycięzców było niełatwe: większość firm, które nadesłały wypełnione ankiety, stosuje interesujące, przemyślane i korzystne dla załogi rozwiązania z zakresu polityki socjalnej.

- Obserwując kolejne edycje Konkursu Pracodawca Godny Zaufania z zadowoleniem obserwuję, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw dostrzega korzyści z prowadzenia odpowiedzialnej polityki pracowniczej, która nie tylko wpływa pozytywnie na relacje wewnątrz przedsiębiorstwa, ale przynosi także realne efekty ekonomiczne – powiedział Andrzej Arendarski, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, wiceprezes Eurochambres.

Wyróżnienie w każdej kategorii przyznawane jest firmie, której ankieta zyska najwięcej punktów, przyznawanych przez członków kapituły. W tym roku, podczas posiedzenia kapituły, nagrodzone zostały następujące spółki:

  •  w kategorii branża „przemysł chemiczny" – Henkel Polska Sp. z o.o.
  •  w kategorii „infrastruktura" – Skanska SA
  •  w kategorii „przemysł wydobywczy" – PKN Orlen SA


Henkel Polska Sp. z o.o. – pracownicy decydują o sukcesie biznesowym

Henkel jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, zatrudnia około 47 tysięcy pracowników na całym świecie. Zarząd firmy zdaje sobie sprawę, że jednym z najważniejszych jej zasobów, decydującym o jej sukcesie rynkowym, są jej pracownicy. Dlatego w Henklu ogromny nacisk kładzie się na prowadzenie przemyślanej polityki personalnej. Firma ma bardzo rozbudowany system programów o charakterze edukacyjno-szkoleniowym oraz socjalnym.

- Tytuł „Pracodawcy Godnego Zaufania" jest dla nas niezwykle ważnym wyróżnieniem. Cieszy nas, że nasze starania zostały docenione przez tak znamienite grono ekspertów – powiedziała odbierając statuetkę Agnieszka Bielawska, dyrektor działu personalnego Henkel Polska.

Na szczególną uwagę zasługuje także program wsparcia młodych matek, które wracając do obowiązków zawodowych po urlopie macierzyńskim mogą nie tylko podjąć pracę w niepełnym wymiarze godzin, ale także wykonywać ją w niektóre dni w domu (tzw. home office). Firma zapewnia takim osobom komputer przenośny z dostępem do internetu oraz telefon komórkowy.

Skanska SA – rozbudowany program szkoleń

Skanska to wiodąca światowa firma (jedna z 500 największych firm na świecie) zajmująca się działalnością budowlaną i deweloperską. Skanska zatrudnia około 52 tys. pracowników na wybranych rynkach rodzimych w Europie, Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej.

- Dziękuję za to wyróżnienie w imieniu prawie 8 tysięcy pracowników w całej Polsce. Od lat staramy się być godnym zaufania pracodawcą. Chcemy, aby Skanska była dobrym i przyjaznym miejscem i mamy nadzieję, że to się nam udało – powiedziała Aleksandra Czyżewska, koordynator ds. rekrutacji i wizerunku pracodawcy Skanska SA.

W firmie funkcjonuje nie tylko Fundusz Socjalny, ale także tzw. Uniwersytet Skanska. Głównym jego celem jest wspieranie pracowników w szkoleniach i procesie rozwoju, zgodnie ze strategią biznesową firmy. Oferta Uniwersytetu Skanska koncentruje się na czterech strategicznych obszarach: BHP, przywództwo, etyka i szkolenia biznesowe. W ramach Uniwersytetu realizowane są między innymi: programy szkoleniowo-rozwojowe, szkolenia wewnętrzne i BHP, projekt rozwoju przywództwa na wszystkich szczeblach organizacji oraz program adaptacyjny START. Skanska nie tylko pokrywa wszelkie koszty organizacji szkoleń, ale także pracownicy, mają możliwość otrzymania dofinansowania studiów, uprawnień budowlanych czy kursu języka angielskiego. Dodatkowo raz na dwa lata istnieje możliwość zgłoszenia pracowników do stypendium naukowego Fundacji Agne Sandberg.

Polski Koncern Naftowy Orlen S.A – zdrowie przede wszystkim

PKN Orlen to jeden z największych europejskich dystrybutorów paliw, posiada ponad 1700 stacji w Polsce (brand Premium z logo ORLEN – 1200 i ponad 400 stacji ekonomicznych z logo BLISKA). Firma wszelkie działania realizuje z zachowaniem ładu korporacyjnego i społecznej odpowiedzialności biznesu, dbając o środowisko naturalne i troszcząc się o pracowników.

- Jestem dumny, że po raz kolejny znaleźliśmy się w gronie firm, będących wzorem do naśladowania w zakresie polityki pracowniczej. PKN Orlen prowadzi szereg działań na rzecz pracowników – bo to właśnie ludzie są jedną z najważniejszych wartości naszej firmy – powiedział Rafał Sekuła, dyrektor wykonawczy ds. kadr PKN Orlen SA.

W spółce wprowadzono bogate świadczenia socjalne dla pracowników jak: bezzwrotne zapomogi dla znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, dofinansowania do wypoczynku swojego i rodziny, opieki nad dzieckiem czy do zajęć rekreacyjno-sportowych. PKN Orlen oferuje szeroki zakres pozakodeksowych świadczeń medycznych. We współpracy ze specjalistycznymi ośrodkami medycznymi, w ramach prac badawczo-rozwojowych PKN Orlen S.A., realizuje profilaktyczne programy zdrowotne. Firma dba o rozwój pracowników poprzez takie projekty rozwojowe jak: Energetyczne przywództwo czy Liga Mistrzów. Orlen nie zapomina także o matkach, które po urlopie wracają do pracy zawodowej, zapewniając im dostęp do pomieszczenia umożliwiającego karmienie dziecka piersią w przyjaznym otoczeniu.

Nagrody Dziennikarskie

Kapituła Konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania" przyznała również dwie Nagrody Dziennikarskie. Pierwszym wyróżnionym został Piotr Bachurski, redaktor naczelny „Gazety Finansowej", za wydawany od 2009 roku na łamach tygodnika kwartalny dodatek „Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu" - w całości poświęcony obszarowi CSR. Kolejnym laureatem został Marcin Piasecki, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej", za coroczny Ranking Odpowiedzialnych Firm oraz aktywny udział w debatach i spotkaniach z przedsiębiorcami w ramach promocji idei CSR, w tym m.in. w cykl debat, organizowanych przez Krajową Izbę Gospodarczą, poświęconych relacjom między światem mediów a biznesem.

Patroni medialni IV edycji Konkursu: Super Biznes (ekonomiczny dodatek Super Expressu), Polska Agencja Prasowa, Radio PIN, Proto.pl i Kurier365.pl.
Głównym sponsorem IV edycji Konkursu jest Biedronka.
Sponsorami IV edycji Konkursu są: Kapsch Telematic Services oraz Urząd Miasta Łodzi.

{/slides}

 

Ogłoszenie wyników Trzeciej Edycji Konkursu - 3.10.2011

 

3 października br. w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie ogłoszono oficjalnie wyniki III edycji konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania”. Kapituła w tej edycji oceniała branże: paliwo-energetyczną, przemysł ciężki i producentów spożywczych. W pierwszej kategorii laureatem został PKN Orlen S.A.,  w branży przemysł ciężki najwięcej punktów zdobył Mostostal Warszawa (laureat I edycji konkursu w kategorii budownictwo). Wśród Producentów spożywczych najwyższą ocenę uzyskał Żywiec Zdrój. Kapituła oceniała programy socjalne, politykę pracowniczą i system ochrony praw pracowników, prowadzone przez największe firmy z trzech wymienionych sektorów rynku. Nagrodą specjalną został uhonorowany Ireneusz Wasilewski, członek zarządu PKP Cargo ds. pracowniczych. Kapituła Konkursu przyznała także dwie nagrody dziennikarskie oraz nagrodę pod patronatem Minister Elżbiety Radziszewskiej.

 

{slide=Ogłoszenie wyników trzeciej edycji rankingów|closed}

Promowanie dobrych wzorów

Celem Konkursu o tytuł “Pracodawca Godny Zaufania” jest wyróżnienie dużych firm działających na polskim rynku, które w zakresie polityki pracowniczej sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania. Raz na rok przedstawiciele organizacji pozarządowych i szkół wyższych oceniają ankiety nadesłane przez dziesiątkę największych firm z trzech wybranych branż. W każdej edycji Konkursu oceniani są przedsiębiorcy z innych sektorów rynku.

Do kapituły Konkursu swoich przedstawicieli delegowały znane i cenione instytucje:

  • Krajowa Izba Gospodarcza – największa niezależna organizacja zrzeszająca polski biznes;
  • Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego “Teraz Polska” - fundacja zajmująca się promowaniem polskich produktów, usług oraz gmin, organizator znanego konkursu o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego “Teraz Polska”;
  • Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich – zajmujące się strzeżeniem wolności słowa i umacnianiem niezależności mediów;
  • Instytut Globalizacji – wolnorynkowy instytut spraw publicznych i niezależny ośrodek analityczny;
  • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania – uczelnia o wieloletniej tradycji, z siedzibą w Warszawie, dysponująca ponad 350-osobową kadrą dydaktyczną.
  • Stowarzyszenie Integracja i Współpraca – organizator Forum Gospodarczego w Toruniu.
  • Instytut Nauk Ekonomicznych PAN –instytut naukowy zajmujący się prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie teorii ekonomii i analiz gospodarczych.                                                                                           
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości -  centralny organ administracji podległy Ministrowi Gospodarki - zarządzająca funduszami pochodzącymi z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw oraz rozwój zasobów ludzkich.
  • Elżbieta Radziszewska - Podsekretarz Stanu Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania

W trzeciej edycji wzięto pod uwagę branże: paliwowo-energetyczną, przemysł ciężki oraz producentów spożywczych, które to sektory nie tylko generują poważne zyski, ale są również pracodawcami dla setek osób. Jak podkreślają przedstawiciele kapituły, wyłonienie zwycięzców było niełatwe: większość firm, które nadesłały wypełnione ankiety, stosuje interesujące, przemyślane i korzystne dla załogi rozwiązania z zakresu polityki socjalnej.

- Obserwując kolejne edycje Konkursu Pracodawca Godny Zaufania z zadowoleniem obserwuję, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw dostrzega korzyści z prowadzenia odpowiedzialnej polityki pracowniczej, która nie tylko wpływa pozytywnie na relacje wewnątrz przedsiębiorstwa, ale przynosi także realne efekty ekonomiczne –- mówi Andrzej Arendarski, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, wiceprezes Eurochambres. 

Wyróżnienie w każdej kategorii przyznawane jest firmie, której ankieta zyska najwięcej punktów, przyznawanych przez członków kapituły. W tym roku, podczas posiedzenia kapituły 19 września br., nagrodzone zostały następujące spółki:

-      w kategorii branża „paliwowo-energetyczna” – Polski Koncern Naftowy Orlen S.A 

-      w kategorii „przemysł ciężki” – Mostostal Warszawa S.A.

-      w kategorii „producenci spożywczy” – Żywiec Zdrój S.A.

Polski Koncern Naftowy Orlen S.A – zdrowie przede wszystkim

PKN Orlen to jeden z największych europejskich dystrybutorów paliw, posiada ponad 1700 stacji w Polsce (brand Premium z logo ORLEN – 1200 i ponad 400 stacji ekonomicznych z logo BLISKA). Firma wszelkie działania realizuje z zachowaniem ładu korporacyjnego i społecznej odpowiedzialności biznesu, dbając o środowisko naturalne i troszcząc się o pracowników. W spółce wprowadzono bogate świadczenia socjalne dla pracowników jak: bezzwrotne zapomogi dla znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, dofinansowania do wypoczynku swojego i rodziny, opieki nad dzieckiem czy do zajęć rekreacyjno-sportowych. PKN Orlen oferuje szeroki zakres pozakodeksowych świadczeń medycznych. We współpracy ze specjalistycznymi ośrodkami medycznymi, w ramach prac badawczo-rozwojowych PKN Orlen S.A., realizuje profilaktyczne programy zdrowotne. Firma dba o rozwój pracowników poprzez takie projekty rozwojowe jak: Energetyczne przywództwo czy Liga Mistrzów. Orlen nie zapomina także o matkach, które po urlopie wracają do pracy zawodowej, zapewniając im dostęp do pomieszczenia umożliwiającego karmienie dziecka piersią w przyjaznym otoczeniu.  

Mostostal Warszawa S.A – awans pracowniczy

Mostostal Warszawa SA jest jednym z największych polskich przedsiębiorstw budowlanych z siedzibą w Warszawie, notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych. Wykonuje prace z zakresu budownictwa ogólnego, przemysłowego, inżynierskiego, drogowego i ekologicznego. Firma rozpoczęła działalność od odbudowy Mostu im. Ks. J. Poniatowskiego w Warszawie w 1945 roku. Potem sukcesywnie w listach referencyjnych zaczęły się pojawiać obiekty przemysłowe realizowane w całym kraju takie jak huty, zakłady chemiczne, cukrownie czy elektrociepłownie. Mostostal od dawna inwestuje w swoich pracowników przyznając im nie tylko dofinansowania ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (przeznaczonych na wypoczynek urlopowy, imprezy turystyczno-sportowe krajowe i zagraniczne oraz udział w imprezach kulturalnych), ale również współfinansując ich rozwój – tzn. studia, kursy języków obcych itp. Firma oferuje również pożyczki mieszkaniowe przeznaczone na remonty mieszkań. Pracownicy i emeryci mogą skorzystać z przyznawanych bezzwrotnych zapomóg w związku ze zdarzeniami losowymi dotyczącymi zarówno pracownika jak i jego rodziny. Co ciekawe, w Mostostalu ponad połowa stanowisk kierowniczych zostaje obsadzana w drodze awansu wewnętrznego.

Żywiec Zdrój S.A. – firma przyjazna rodzinie

Firma Żywiec Zdrój została założona w 1992 roku w miejscowości Cięcina leżącej na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego. W 2001 roku przekształciła się w spółkę akcyjną i od wielu lat jest nie kwestionowanym liderem rynku oraz największym producentem wody butelkowanej w Polsce. Żywiec Zdrój inicjuje szereg programów edukacyjnych, budując świadomość Polaków na temat zdrowego stylu życia, właściwych nawyków żywieniowych oraz korzyści wynikających z picia wody.

Firma oferuje pracownikom opiekę medyczną oraz pełne dofinansowanie zajęć sportowych. Polityka „Firma przyjazna Rodziną” jest siatką benefisów dla kobiet w ciąży i młodych rodziców takich jak: prywatne porody finansowane przez firmę, poradę psychologa po porodzie czy dodatkowy urlop okolicznościowy dla ojców. Żywiec Zdrój w pełni pokrywa koszty wszystkich szkoleń, konferencji i warsztatów, w których biorą udział pracownicy.

W firmie funkcjonuje wewnętrzny system powiadamiania o nieprawidłowościach oraz o łamaniu „Kodeksu etycznego”. Raz do roku przeprowadzane jest Badanie Opinii Pracowników, dzięki któremu każdy pracownik może swobodnie wypowiedzieć się na temat najważniejszych obszarów funkcjonowania firmy. 

Nagroda Specjalna

Nagroda Specjalna trafiła do Ireneusza Wasilewskiego, członka zarządu PKP Cargo S.A ds. pracowniczych za umiejętność współpracy i szacunek do partnerów społecznych podczas restrukturyzacji PKP Cargo. Dzięki jego umiejętnościom mediacyjnym prowadzony wielopłaszczyznowy dialog społeczny z organizacjami związkowymi przebiega w atmosferze spokoju i zrozumienia.

Nagrody Dziennikarskie

Kapituła Konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania” przyznała również dwie Nagrody Dziennikarskie dla Jacka Zalewskiego, publicysty dziennika „Puls Biznesu” oraz dla Tadeusza Mosza, prowadzącego program „EKG-Ekonomia, Kapitał, Gospodarka” zazasługi w nagłaśnianiu promocji pozytywnych rozwiązań z zakresu polityki pracowniczej.

Nagroda pod patronatem Pani Minister Elżbiety Radziszewskiej

Pani Minister Elżbieta Radziszewska wyszła z propozycją przyznania nagrody Panu Łukaszowi Guzie, zastępcy kierownika działu praca Dziennika Gazeta Prawna za poruszanie w swoich publikacjach tematów wrażliwych społecznie, a także za monitorowanie przestrzegania praw pracowniczych.

Portal Forum Dobrych Praktyk „Siła kobiet – siłą firmy”

Po ceremonii rozdania nagród nastąpiła oficjalna inauguracja portalu Forum Dobrych Praktyk „Siła kobiet – siłą firmy”. Portal jest wspólną inicjatywą Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania oraz Europejskiej Unii Kobiet – Sekcji Polskiej.  Cel portalu to podnoszenie świadomości pracodawców, w szczególności małych i średnich przedsiębiorców, o prawnych oraz wprowadzanych z inicjatywy samych pracodawców możliwościach zastosowania udogodnień pozwalających na godzenie przez pracowników życia zawodowego z rodzinnym.   Ze względu na to, że nadal w głównej mierze problem związany z godzeniem ról dotyczy przede wszystkim kobiet portal ma za zadanie zwalczanie stereotypowego podejścia pracodawców do kobiet-pracowników. Mottem portalu jest hasło „Siła kobiet – siłą firmy”, ponieważ tworzenie udogodnień dla pełnego wykorzystania potencjału kobiet przynosi korzyści zarówno kobietom, jak i samej firmie. Realizacji tych celów będzie służyło zbudowanie szerokiej bazy dobrych praktyk (z podziałem na małe, średnie, duże przedsiębiorstwa i inne instytucje) oraz porad prawnych w zakresie prawa pracy.

 

Patronat medialny nad III edycją Konkursu o tytuł „Pracodawca Godny Zaufania” objęli:

Patroni medialni: Super Biznes (dodatek Super Expressu), Polska Agencja Prasowa i portal Kurier365.pl.

Głównym sponsorem wydarzenia jest Biedronka - największa sieć sklepów detalicznych w Polsce, której właścicielem jest Jeronimo Martins Dystrybucja.

Partnerami Konkursu są: „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z.o.o., Polska Agencja Rozwoju i Przedsiębiorczości i Polska Grupa Farmaceutyczna.

{/slides}

Ogłoszenie wyników Drugiej Edycji Konkursu - 20.10.2010

20 października br. w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie ogłoszono oficjalnie wyniki II edycji Konkursu o Tytuł “Pracodawca Godny Zaufania”. Wyróżnienia odebrali przedstawiciele nagrodzonych firm z branż, które oceniano podczas drugiej edycji konkursu. W kategorii Telekomunikacja laureatem został Polkomtel S.A., operator sieci Plus. W kategorii Transport Kolejowy wyróżnienie przyznano „Kolejom Mazowieckim – KM” sp. z o.o. Wśród Banków najwyższą ocenę zyskał Eurobank S.A. Kapituła oceniała programy socjalne, politykę pracowniczą i system ochrony praw pracowników, prowadzone przez największe firmy z trzech wymienionych sektorów rynku. Kapituła Konkursu przyznała ponadto dwie Nagrody Dziennikarskie dla Wojciecha Szeląga i Jakuba Kurasza - za zasługi w nagłaśnianiu promocji pozytywnych rozwiązań z zakresu polityki pracowniczej. Nagrodą Specjalną została uhonorowana Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

{slide=Ogłoszenie wyników drugiej edycji rankingów|closed}

Promowanie dobrych wzorów

Celem Konkursu o tytuł “Pracodawca Godny Zaufania” jest wyróżnienie dużych firm działających na polskim rynku, które w zakresie polityki pracowniczej sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania. Raz w roku przedstawiciele organizacji pozarządowych i szkół wyższych oceniają ankiety nadesłane przez dziesiątkę największych firm z trzech wybranych branż. W każdej edycji Konkursu oceniani są przedsiębiorcy z innych sektorów rynku.

  • Do kapituły Konkursu swoich przedstawicieli delegowały znane i cenione instytucje:
  • Krajowa Izba Gospodarcza – największa niezależna organizacja zrzeszająca polski biznes;
  • Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego “Teraz Polska” - fundacja zajmująca się promowaniem polskich produktów, usług oraz gmin, organizator znanego konkursu o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego “Teraz Polska”;
  • Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich – zajmujące się strzeżeniem wolności słowa i umacnianiem niezależności mediów;
  • Instytut Globalizacji – wolnorynkowy instytut spraw publicznych i niezależny ośrodek analityczny;
  • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania – uczelnia o wieloletniej tradycji, z siedzibą w Warszawie, dysponująca ponad 350-osobową kadrą dydaktyczną.
  • Stowarzyszenie Integracja i Współpraca – organizator Forum Gospodarczego w Toruniu.
  • Instytut Nauk Ekonomicznych PAN –instytut naukowy zajmujący się prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie teorii ekonomii i analiz gospodarczych.

W drugiej edycji wzięto pod uwagę operatorów telekomunikacyjnych, banki oraz transport kolejowy – a więc branże, które nie tylko generują poważne zyski, ale są również pracodawcami dla tysięcy osób. Jak podkreślają przedstawiciele kapituły, wyłonienie zwycięzców było niełatwe: większość firm, które nadesłały wypełnione ankiety, stosuje interesujące, przemyślane i korzystne dla załogi rozwiązania z zakresu polityki socjalnej.

Wyróżnienie w każdej kategorii przyznawane jest firmie, której ankieta zyska najwięcej punktów, przyznawanych przez członków kapituły. W tym roku, podczas posiedzenia kapituły, które odbyło się 21 września br., nagrodzone zostały następujące spółki:

 

-         w kategorii „Transport Kolejowy” – Koleje Mazowieckie – KM sp. z o.o.

-         w kategorii „Banki” – Eurobank S.A.

-         w kategorii „Operatorzy Telekomunikacyjni” – Polkomtel S.A.

 

„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. – edukacja przede wszystkim

„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. rozpoczęła działalność przewozową 1 stycznia 2005 r. Jedynym właścicielem przewoźnika jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Jego misją jest prowadzenie pasażerskiego transportu kolejowego o wysokim standardzie w aglomeracji warszawskiej oraz na pozostałym obszarze województwa mazowieckiego – jako elementu zintegrowanego transportu publicznego. Firma jest drugim pod względem liczby pasażerów przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Spółka zapewnia swoim pracownikom oraz członkom rodzin bogaty pakiet świadczeń socjalnych, w którego w skład wchodzą dofinansowania do wypoczynku, wycieczki grupowe, imprezy integracyjne, ulgowe przejazdy koleją na terenie Polski i Europy oraz pakiet prywatnej opieki medycznej.W razie klęsk żywiołowych, Spółka udziela zapomogi pieniężne lub rzeczowe, a w przypadkach długotrwałej i ciężkiej choroby pracownika lub członka jego rodziny, wymagającej kosztownego leczenia – bezzwrotnej zapomogi. Pracownicy „Kolei Mazowieckich” mogą liczyć na refundacje kosztów poniesionych na wyposażenie dziecka w pomoce szkolne. Przewoźnik oferuje szeroki obszerny pakiet szkoleń – w szczególności kursy specjalistyczne. Spółka w całości pokrywa koszt uczestnictwa pracowników w kursach i szkoleniach specjalistycznych, a także dodatkowo płatnego urlopu szkoleniowego osobom, które podjęły naukę w szkole lub kontynuują edukację na studiach podyplomowych.

Koleje Mazowieckie wdrożyły liczne procedury ISO, służące monitorowaniu przestrzegania praw pracowniczych, m. in.: „Zarządzanie personelem i szkolenia”, „Identyfikacja i ocena ryzyka zawodowego” i „Nadzór i postępowanie w zakresie profilaktycznych badań lekarskich pracowników”. W Spółce funkcjonują społeczne organy kontroli przestrzegania praw pracowniczych, takie jak komisja bezpieczeństwa i higieny pracy oraz społeczna inspekcja pracy.

 

Eurobank S.A. – bank z dobrymi praktykami

Eurobank S.A został założony w 2003 roku przez Mariusza Łukasiewicza. Powstał w drodze przejęcia pakietu kontrolnego Banku Społem S.A., a następnie przejęcia Banku Wschodniego. Eurobank oferuje wiele programów socjalnych, w tym zapewnia opiekę medyczną wszystkim pracownikom oraz dofinansowanie do urlopu. W ciężkiej sytuacji życiowej pracownicy mogą liczyć na jednorazową pomoc pieniężną. Podwładni Eurobanku otrzymują również specjalne rabaty i zniżki na zakupy oraz usługi oferowane przez ośrodki kultury i lokale gastronomiczne. Bank wprowadził specjalne rozwiązania dla młodych matek, takie jak: możliwość wykonywania pracy częściowo w domu oraz zmniejszenia wymiaru etatu.Pracownicy mają możliwość udziału w szkoleniach pokrywanych w 100% przez pracodawcę. Bank przygotował specjalne programy poszerzania wiedzy i umiejętności jak m. in. „Akademia Eurobanku”, „Program Start Up”, „Program High Potential”, „Program Staży Wewnętrznych”. Warte podkreślenia jest to, że 90% stanowisk managerskich obsadzonych jest w ramach rekrutacji wewnętrznych. W Eurobank funkcjonuje również zespół ds. interwencji, który powstał, aby działać prewencyjnie oraz rozwiązywać trudne problemy z obszaru mobbingu, molestowania i dyskryminacji.

 

Polkomtel S.A. – rozwój prowadzi do awansu

Polkomtel S.A. – polskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne z siedzibą w Warszawie, operator sieci telefonii komórkowej Plus, właściciel marek Simplus, sami Swoi oraz 36.6. Oferuje usługi telekomunikacyjne zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych.

Polkomtel oferuje swoim pracownikom szeroki pakiet świadczeń pracowniczych, w tym: opieka medyczna i ubezpieczenie na życie. Operator szczególnie wspiera młode matki w bezstresowym powrocie do pracy po urlopach macierzyńskich i wychowawczych, poprzez dostosowanie godzin pracy lub nawet umożliwienie pracy zdalnej. W firmie znajduje się również wydzielone pomieszczenie, z którego mogą korzystać mamy w trakcie karmienia. Warto podkreślić, że Polkomtel nie zapomina o młodych ojcach – coraz popularniejsze są urlopy „tacierzyńskie” oraz wychowawcze. Pracownicy mogą liczyć na częściowe pokrycie kosztów wypoczynku, dofinansowanie do wypoczynku dzieci, pomoc finansową w formie pożyczek na cele mieszkaniowe. Polkomtel S.A. mogą rozwija kompetencje pracowników poprzez szkolenia i warsztaty prowadzone przez firmy zewnętrzne lub trenerów wewnętrznych. Wszyscy pracownicy mają możliwość wzięcia udziału w szkoleniach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dla najlepszych pracowników Polkomtel S.A przygotował Program Rozwoju Talentów w Pionie Operacyjnym. Wszelkie koszty szkoleń są w całości pokrywane przez firmę. Efektem wewnętrznych szkoleń jest obsadzenie 78% stanowisk kierowniczych oraz 28% dyrektorskich w wyniku awansu wewnętrznego.

 

Nagrody Dziennikarskie

 

Kapituła Konkursu o Tytuł „Pracodawca Godny Zaufania” przyznała również dwie Nagrody Dziennikarskie dla Jakuba Kurasza, szefa działu ekonomicznego dziennika „Rzeczpospolita” oraz dla Wojciecha Szeląga, szefa redakcji ekonomicznej kanału informacyjnego Polsat News zazasługi w nagłaśnianiu promocji pozytywnych rozwiązań z zakresu polityki pracowniczej.

 

Nagroda Specjalna

 

Nagroda Specjalna trafiła do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości za przemyślaną strategię personalną nakierowaną na stworzenie i utrzymanie jak najlepszych warunków do efektywnej pracy wszystkich zatrudnionych. Jej głównym celem jest umożliwienie pracownikom realizacji ich potrzeb, stworzenie sytuacji, w której następuje spełnienie wzajemnych oczekiwań, zarówno pracowników, jak i pracodawcy i w rezultacie zbudowanie kultury wysokiej efektywności pracy ze szczególnym uwzględnieniem budowania środowiska pracy sprzyjającego innowacyjności i pasji tworzenia.

{/slides}

 

Ogłoszenie wyników Pierwszej Edycji Konkursu - 20.10.2009

20 października br. w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie ogłoszono oficjalnie wyniki I edycji Rankingu “Pracodawca Godny Zaufania”. Wyróżnienia odebrali przedstawiciele nagrodzonych firm z branż, które oceniano podczas inauguracyjnej edycji. W kategorii Sieci Handlowe laureatem została Jeronimo Martins Dystrybucja SA, właściciel największej w Polsce sieci dyskontów spożywczych Biedronka. W kategorii Dystrybutorzy Farmaceutyczni wyróżnienie przyznano Polskiej Grupie Farmaceutycznej SA. Wśród firm budowlanych najwyższą ocenę zyskał Mostostal Warszawa. Kapituła oceniała programy socjalne, politykę pracowniczą i system ochrony praw pracowników, prowadzone przez największe firmy z trzech wymienionych sektorów rynku. Kolejna edycja – na wiosnę 2010 r.

{slide=Ogłoszenie wyników pierwszej edycji rankingów|closed}

Promowanie dobrych wzorów

Celem Rankingu “Pracodawca Godny Zaufania” jest wyróżnienie dużych firm działających na polskim rynku, które w zakresie polityki pracowniczej sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania. Raz na pół roku przedstawiciele organizacji pozarządowych i szkół wyższych oceniają ankiety nadesłane przez dziesiątkę największych firm z trzech wybranych branż. W każdej edycji Rankingu oceniani będą przedsiębiorcy z innych sektorów rynku.

Do kapituły Rankingu swoich przedstawicieli delegowały znane i cenione instytucje:

-         Krajowa Izba Gospodarcza – największa niezależna organizacja zrzeszająca polski biznes;

-         Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego “Teraz Polska” - fundacja zajmująca się promowaniem polskich produktów, usług oraz gmin, organizator znanego konkursu o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego “Teraz Polska”;

-         Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich – zajmujące się strzeżeniem wolności słowa i umacnianiem niezależności mediów;

-         Instytut Globalizacji – wolnorynkowy instytut spraw publicznych i niezależny ośrodek analityczny;

-         Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania – uczelnia o wieloletniej tradycji, z siedzibą w Warszawie, dysponująca ponad 350-osobową kadrą dydaktyczną.

W pierwszej edycji wzięto pod uwagę sieci handlowe, dystrybutorów farmaceutycznych oraz firmy budowlane – a więc branże, które nie tylko generują poważne zyski, ale są również pracodawcami dla dziesiątków tysięcy osób. Jak podkreślają przedstawiciele kapituły, wyłonienie zwycięzców było niełatwe: większość firm, które nadesłały wypełnione ankiety, stosuje interesujące, przemyślane i korzystne dla załogi rozwiązania z zakresu polityki socjalnej.

Wyróżnienie w każdej kategorii przyznawane jest firmie, której ankieta zyska najwięcej punktów, przyznawanych przez członków kapituły. W tym roku, podczas posiedzenia kapituły 15 września, nagrodzone zostały następujące spółki:

-         w kategorii “Sieci Handlowe” - Jeronimo Martins Dystrybucja SA

-         w kategorii “Dystrybutorzy Farmaceutyczni” - Polska Grupa Farmaceutyczna SA

-         w kategorii “Firmy Budowlane” - Mostostal Warszawa SA

Jeronimo Martins Dystrybucja SA – partnerskie podejście do 25 000 pracowników

Jeronimo Martins Dystrybucja SA – właściciel sieci dyskontów spożywczych Biedronka – podkreśla, że jedną z podstaw filozofii działania firmy jest bycie dobrym partnerem dla pracowników. Obecnie JMD należy do największych polskich pracodawców – zatrudnia ponad 25 tys. osób.

Spółka od lat realizuje szereg programów społecznych, adresowanych do wszystkich pracowników.   Są to, m.in.: “Możesz liczyć na Biedronkę” - program mający na celu ujednolicenie zasad udzielania pomocy materialnej lub pożyczek przyznawanych osobom najbardziej potrzebującym; “Pomoc dla Dzieci Specjalnej Troski” - skierowany na pomoc dla niepełnosprawnych dzieci pracowników; “Narodziny z Biedronką” - świadczenia dla pracowników, którym powiększyła się rodzina; “Wakacje z Biedronką” - program bezpłatnych obozów letnich nad morzem i w górach dla dzieci pracowników z rodzin o najniższych dochodach.

Do tego dochodzą programy z zakresu profilaktyki zdrowotnej: “Razem Zadbajmy o Zdrowie”- programy profilaktyki zdrowotnej mające na celu prewencję i wczesne wykrywanie ciężkich chorób u kobiet i mężczyzn (obejmuje m.in. mammografię, USG jamy brzusznej, EKG), a także program bezpłatnych szczepień przeciwko grypie. Z obu może korzystać każdy zatrudniony.

Jeronimo Martins Dystrybucja SA kieruje do zatrudnionych bogatą ofertę szkoleń i kursów, dzięki którym można podnosić kwalifikacje zawodowe i uzupełniać wiedzę. Wśród nich warto wspomnieć o programie “Management Trainee”, skierowanym do najlepszych absolwentów uczelni wyższych, którzy po ukończeniu programu otrzymują kierownicze stanowiska w strukturach firmy. Do kierowników sklepów i do kadry zarządzającej średniego szczebla skierowane są programy: “Biedronkowa Akademia Zarządzania” oraz “Akademia Zarządzania”. Osoby z pionu finansów mogą z kolei uczestniczyć w “Akademii Finansów”. Istnieje też program “Executive MBA” dla wyższej kadry menedżerskiej, realizowany przez Kanadyjski Międzynarodowy Instytut Zarządzania. Łączy on klasyczny program MBA oraz programy rozwoju umiejętności menedżerskich z Harvard Business School.

Wysoko oceniono stosowany w firmie program monitorowania przestrzegania praw pracowniczych. Jak informuje JMD, pracownicy mają do dyspozycji specjalną telefoniczną linię, na która mogą zgłaszać wszelkie uwagi, incydenty czy zastrzeżenia. Każdy sygnał jest sprawdzany. O informacjach z linii informowany jest na bieżąco Zarząd. Jeśli chodzi o czas pracy, to jest on rejestrowany przez system elektroniczny, bez możliwości ingerencji człowieka w historię zapisu. Całość uzupełniają wewnętrzne przepisy zapobiegające niewłaściwym zjawiskom w relacjach pracowniczych i wewnętrzny kodeks etyczny.

Polska Grupa Farmaceutyczna SA – pomoc i integracja

Polska Grupa Farmaceutyczna SA jest największym w kraju dostawcą usług w sektorze farmaceutycznym. Znajduje się w grupie sześciu największych polskich firm prywatnych oraz w pierwszej setce największych firm z Europy Środkowowschodniej.

Wśród działań o charakterze socjalnym, skierowanych do pracowników, PGF stosuje m.in. pożyczki – zwrotne i bezzwrotne – udzielane na ważne cele życiowe. Dzieci pracowników znajdujących się w trudniejszej sytuacji materialnej mogą liczyć na dofinansowanie zakupu wyprawek szkolnych. Pracownicy o niższym statusie materialnym mogą liczyć również na dofinansowanie bieżących opłat.

Spółka organizuje szereg imprez dla pracowników i ich dzieci, m.in. z okazji Dnia Dziecka. Duży nacisk kładziony jest na wspieranie aktywności sportowej pracowników i ich rodzin – na przykład poprzez finansowanie możliwości korzystania z basenów, sal gimnastycznych, siłowni, organizowane spływu kajakowego i wycieczek rowerowych. Firma dofinansowuje też zorganizowany wypoczynek dzieci pracowników i akcję profilaktycznych szczepień przeciwko grypie.

Program szkoleń i kursów jest – jak zapewnia spółka – budowany w oparciu o analizę potrzeb, przy uwzględnieniu potrzeb pracodawcy i potrzeb związanych z rozwojem kompetencji pracownika. Przewidziano m.in. udział w studiach zaocznych, MBA i podyplomowych, szkoleniach merytorycznych i szkoleniach z zakresy zarządzania zespołem oraz z komunikacji. Każdy zatrudniony może wziąć udział w szkoleniach poświęconych asertywności, zarządzaniu sobą w czasie i technikom wpływu społecznego.

PGF czuwa nad monitorowaniem praw pracowników, m.in. wdrażając szczegółowe i jasne procedury postępowania w zakresie tematów, które mogą stać się przedmiotem potencjalnych konfliktów, jak osobista kontrola pracowników lub korzystanie z majątku firmy do celów prywatnych. W spółce istnieje możliwość anonimowego zgłaszania uwag, skarg, ale także pomysłów i wniosków na specjalne skrzynki mailowe. Od 2006 r. w Polskiej Grupie Farmaceutycznej działa Rada Pracowników.

Mostostal Warszawa SA – edukacja się opłaca

Grupa Mostostal Warszawa do firma o niemal 60-letniej historii – została zarejestrowana w 1951 r. Jest aktywna we wszystkich podstawowych sektorach branży budowlanej. Zakres świadczonych przez nią usług obejmuje generalne wykonawstwo inwestycji oraz realizację projektów “pod klucz” dla partnerów krajowych i zagranicznych.

Wśród form wsparcia dla pracowników, stosowanych przez spółkę, znajdują się m.in.: dofinansowanie na wypoczynek i udział w imprezach kulturalnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz bezzwrotne zapomogi dla pracowników znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Na remonty mieszkań udzielane są specjalne pożyczki mieszkaniowe.

Każdy pracownik Mostostalu Warszawa może skorzystać z możliwości uzupełnienia wiedzy zawodowej i ogólnej – w średnich szkołach zawodowych i na wyższych studiach, a także w ramach studiów podyplomowych, kursów specjalistycznych związanych z wykonywaną pracą i na kursach języków obcych. Warto podkreślić, że pracownik, który uzyskuje certyfikat znajomości języka obcego podczas zatrudnienia w spółce, automatycznie uzyskuje podwyżkę płacy zasadniczej o 5 procent.

W obszarze praw pracowniczych Mostostal Warszawa stawia na regularne kontakty i dobrą współpracę ze związkami zawodowymi. Regularnie odbywają się spotkania Międzyzakładowej Organizacji Związkowej Spółek Grupy Mostostal Warszawa SA. Dwa razy w roku organizowane jest spotkanie prezesa zarządu z przedstawicielami wszystkich związków zawodowych funkcjonujących w ramach spółek grupy Mostostal Warszawa SA.

{/slides}

Zamów newsletter

7 dni gospodarka PAP

300x250nr14

VI edycja Konkursu

Laureaci 6 edycji

edipresse

pkp cargoo

tow

Na górę